maandag 26 juni 2023

Teddybeer Picknick Dag Kasteel Ruurlo

Op zondag 9 juli van 11.00- 16.00 uur is er in Kasteel Ruurlo de Teddybeer Picknick Dag. In de prachtige kasteeltuin kunnen kinderen (ouders/opa en oma) met hun eigen beer/knuffel picknicken met een metershoge teddybeer. Er is een lieve berendokter die zieke of kapotte beren/knuffels kan repareren en er valt nog veel meer te beleven.
Informatie: https://www.museummore-kasteelruurlo.nl/activiteiten/berendag


Het is al langer dan tien jaar geleden dat ik een kleine Teddybeer Picknick organiseerde. Deze picknick vond niet plaats in een kasteeltuin, maar in onze achtertuin. Het was beregezellig! Kijk maar mee dan gaan we terug in de tijd.

De beren vonden het weer eens tijd worden voor een berenpicknick. Ik zeg dan geen nee, want het is altijd heel gezellig.


Voor deze gelegenheid heb ik het berenservies uit de kast gepakt. Geen thee maar roze limonade, dat vonden ze helemaal niet erg. Koekjes en zoutjes erbij om te knabbelen.


Paddington was zo lief en leende zijn sjaal aan Aja zodat zij geen kou kon vatten. Alle andere beren waren blij dat Aja er ook bij kon zijn.


Er werd gepraat, gezongen en gelachen. Alle beren hadden plezier.


Paddington vond dat er ook nog een verhaaltje verteld moest worden. Hij overlegde met de andere beren en ze waren het er over eens, Teddy Bear Party.


Dit boekje kreeg dochter A tijdens een Sinterklaasfeest op de peuterspeelzaal. Het gaat over A en haar Teddy Bear Party.


Het is een spannend verhaaltje.



Waar zullen de beren vannacht over dromen?

7 opmerkingen:

  1. Hi!
    Do you have to be a bear to participate in that party? It is so lovely.
    Hugs Marika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooit meegemaakt in kasteel Doorn ,daar waren alle kamers “ versierd “ met beren !

    Gr Olga.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk beren, maar een picknick met beren, daar heb ik nog nooit van gehoord.
    Zal best gezellig zijn geweest, ze hadden vast een hoop te vertellen/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Willy wat superleuk! Maar je gaat mij toch niet vertellen dat je in Ruurlo woont?
    Ik woon zelf in Ypenburg-Nootdorp, maar ik ben vanaf mijn geboorte soort van opgegroeid in Ruurlo. Mijn oma stond met de tent vroeger op de Bremstruik. Dus alle kleinkinderen mochten ieder jaar logeren. Daarna zo vanaf mijn 20e huurde we elk jaar een huisje op de Bremstruik samen met mijn nicht. Soort van traditie maar het park is van gedaante veranderd. 13 jaar geleden kochten wij zelf daar een huisje en vorig jaar moesten we verhuizen omdat ze geen garanties konden geven. We zijn uitgekomen in Aalten. Mijn nicht heeft daar nog steeds een huisje, zij kan niet verhuizen en moet de tijd uitzitten. Afgelopen zaterdag waren we er nog.
    Dus ben heel benieuwd of je er woont? Ben natuurlijk al vaak bij het kasteel geweest.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Coby, ik woon in Eerbeek. Het kasteel in Ruurlo heb ik al wel bezocht. Jammer dat jullie daar weg zijn gegaan. Fijn dat jullie nu een mooi plekje in Aalten hebben.

      Verwijderen
  5. Was für eine schöne Idee, eine Bärenparty.
    Hier gibt es auch noch ein paar Bären, damit könnte ich auch mal ein Picknick machen.
    Hab Viel Freude mit Deinen Bären, lieben Gruß
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellig beren feestje was dat !

    BeantwoordenVerwijderen