dinsdag 7 juli 2020

De Mystery Sampler Stitch-A-Long 2020 van Linen and Threads

Op dit moment borduur ik aan de Mystery Sampler Stitch-A-Long (SAL) van Linen and Threads. Dit jaar is het patroon geïnspireerd op de antieke Quaker en Vierlande merklappen. Beide soorten merklappen vind ik prachtig, dus aan deze merklap borduur ik met veel plezier. De SAL is in januari 2020 gestart en elke maand komt er een deel van het patroon beschikbaar. Ik heb nog wel wat in te halen omdat ik later ben begonnen. Inmiddels heb ik deel 1, 2, 3 en 5 geborduurd. Met deel 4 ben ik na het maken van de foto's begonnen. 



Het garen dat ik gebruik, is een donkergrijs (nr 413) DMC Perlé borduurgaren (dikte 12). Met dit garen borduurde ik ook een Vierlande merklap.
https://detantevantjorven.blogspot.com/2012/10/vierlande-merklap.html

Mijn borduurwerk wordt ongeveer 35 x 35 cm en heeft 6 kruisjes op een centimeter. Jeanny, van het blog Jeanny's Merklapperie en nog veel meer !, borduurt nog veel fijner, in petit point. Haar borduurwerk meet slechts 17,5 x 17,5 cm.
https://merklapperie.blogspot.com/2020/06/linen-threads-sal.html

Informatie over de Mystery Sampler Stitch-A-Long 2020 van Linen and Threads:
https://linenandthreads.com/mystery-sampler-stitch-a-long2020

13 opmerkingen:

  1. Het wordt prachtig Willy. Knap dat je dat zo kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie motieven. En de kleur vind ik prachtig. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Willy,
    Dat is niet alleen mooi maar ook nog eens spannend op deze manier... afwachten hoe het verder gaat.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig, de kleur natuurlijk spreekt mij aan en het patroon. Ik heb het inderdaad al bij anderen voorbij zien komen. I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge Willy, wat heb jij flink geborduurd!
    Jouw lap wordt bijzonder mooi in die kleur😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die quakerpatronen blijven tijdloos en mooi! De kleur waarmee je aan het borduren bent, is ook mooi en past heel goed bij deze patroontjes. Veel plezier met het verder borduren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Willy, en ik ga alle linkjes bekijken straks.
    Je brengt mij ook weer op een blogidee, ik heb ook borduurwerk in 1 kleur gemaakt, en zal dat eens laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. eine wunderschöne stickerei!! ich wünschte, ich könnte das auch, aber da bekomme ich knoten in die finger ;)!
    liebe grüße
    mano

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi borduurwerk. Lekker fijn en mooi van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moet er gewoon niet te lang naar kijken... als je snapt wat ik bedoel:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi , mooi patroon ik borduur hem ook, moet nog beginnen met de maand juli.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, that is so beautiful! I like the colour you are using very much,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat prachtig Willy! De kleur van het borduurgaren is ook prachtig!

    (ik ben al wel 20 jaar bezig met een merklap...:(
    ooit maak ik hem af)

    Groetjes,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen