zaterdag 4 juli 2020

Blij met mijn Mosa Plateel servies

In 2015 schreef ik over een Mosa Plateel theeservies dat ik had gezien bij een brocante winkel. Het had een fijn blauw decor op een crèmekleurige ondergrond. Ik was er meteen verliefd op. Helaas was het behoorlijk prijzig, 175 euro. Het servies ging dus niet met mij mee naar huis, maar ik dacht er nog regelmatig aan.


Later kocht ik voor een klein bedrag op M-plaats een koffiekan. Ik was er heel blij mee. Nu had ik toch een onderdeel van het servies. Vorig jaar zag ik op M-plaats een advertentie met verschillende onderdelen van hetzelfde servies, voor slechts 25 euro. De verkoopster woonde in de buurt van Tilburg. Opsturen vond ik geen optie, maar ophalen wel. In september, op de heenreis naar ons vakantieadres in Zeeland, haalde ik een kratje met Mosa Plateel servies op. In het vakantiehuis keek ik al even in het kratje, maar liet het verder ingepakt staan. Toen we een week later weer thuis waren, pakte ik het servies meteen uit. Alle onderdelen gingen in een sopje. Helaas moest alles ook weer in het kratje terug, want we stonden toen immers op het punt om te verhuizen. Het theeservies kreeg na de verhuizing een plekje in de servieskast. Ik moest mijn overige servies wel iets inschikken, maar dat had ik er graag voor over. Ik ben blij met mijn Mosa Plateel servies. Het wordt niet verder aangevuld, alleen een suikerpot mag er nog bij. 







23 opmerkingen:

  1. Prachtig!! Daar ben je vast heel blij mee. Gr,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig is het, geniet ervan.
    En nu heeft het een mooi plekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi, ik snap dat je daar graag plek voor vrij maakt. Ik vind dat je toch aardig wat hebt, daar kun je wel een gezellige visite mee aankleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig theeservies. Zou er jaloers op kunnen worden. Je vindt vast nog wel een keer enkele onderdelen die niet zo prijzig zijn. Ik wil wel voor je mee zoeken bij een kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig servies. Kan me voorstellen dat je dit graag wilde hebben. Subtiele uitstraling, geweldig. Theedrinken wordt een sensatie. Fijn weekend, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi dat je het vond op Marktplaats voor die prijs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi servies, zo'n fragiel bloempje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo willy, das geschirr ist wirklich wunderschön - ich hätte es auch gern im schrank stehen, denn die sternchen- und rankenmuster sind wirklich bezaubernd. ein glücksfund!
    liebe grüße von mano

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan mij voorstellen dat je hier verliefd op bent. Het ziet er zo mooi lief en teer uit met die kleine bloemetjes. Geniet er van.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi servies en dat gouden randje maakt het af! Wie weet loop je nog een keer tegen een suikerpotje aan. Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is prachtig en ik kan me goed voorstellen dat je er blij mee bent. Leuk dat je het toch voordeliger hebt kunnen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig servies is het en heel mooi subtiel decor.
    Geweldig dat je het nu toch in de servieskast hebt staan en kunt genieten van een heerlijk kop thee hier uit.
    Gezellige avond
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O wat een prachtig servies.
    En wat fijn dat je het een mooie plaats kan geven.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn dat je nu toch het servies gevonden hebt voor een betere prijs. Geniet ervan door niet alleen te showen maar door het ook te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh ja, daar zou ik ook gek van zijn... Prachtig, zo'n millefleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig servies. Fijn dat je toch een aantal onderdelen kon kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beste Willy,
    Ja, zo kan het gaan en het heeft zeker zo moeten zijn!
    Op M-plaats vond ik ook verschillende dingen van de jaren 70, mijn inmiddels wat 'dunner' geworden servies van toen kon ik aanvullen. Ook vond ik er nog viscouverts van mijn Gero Zilmeta bestek met visschep ook. Geweldig is zoiets en toen mijn jongste broer het mee hier naar toe bracht was het net Sinterklaas. Pieter's Petekind bracht 10 jaar geleden het serviesgoed mee. Ook erg lief van haar!
    Nooit opgeven, zoiets komt altijd bij elkaar en je geniet er des te meer van!
    Mooie foto's er van, dromerig met jou styling en ook heerlijk die eierbekers en zout/peper strooier. Het is een theeservies anders kon je daar ook cacao in doen om over je cappuccino te strooien of op de koffie met slag...!
    We blijven dromen van leuke dingen om het alledaagse leven een tikkeltje gezelliger en huiselijker te maken. Mogelijk zijn meer mensen nu wat actiever om het thuis wat op te fleuren.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je veeeeeel van dit prachtig oude serviesgoed wat staat te pronken in de kast. Het komt me heel bekend voor al heb ik er maar 1 onderdeel van.
    In mijn verkeringstijd kon ik al niet snappen dat mijn schoonmoeder zo'n prachtige kan achterin een keukenkastje had staan,keek niet enkel met verliefde blik naar haar zoon maar ook naar de kan met blauwe decoratie.
    Ze vertelde dat het een onderdeel was van een melk stel wat ze van haar ouders kreeg toen ze op 17 jarige leeftijd aan het sparen was voor de uitzet,de 6 bijbehorende bekers waren in haar trouw na jaren een voor een gesneuveld en daarna gebruikte zij de grote melkkan nooit meer.
    Ik zei dat er een boeket bloemen mooi in zou staan......
    ze pakte de kan uit het kastje,haalde er een doekje doorheen en reikte mij de kan aan met de woorden: hier neem maar mee en zet er straks jou bloemen dan maar in.
    En dat doe ik nog regelmatig,de kan is inmiddels 80 jaar oud.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig servies en even boffen voor dat prijsje! Het is heel subtiel blauw eigenlijk moest je er een klein tafelkleedje in kruissteek bij maken. Deze bloemetjes vind je vast wel in een patroon. Lieve groetjes Jessie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb weer wat van je serviezen bekeken.
    Dit servies is prachtig Willy.

    BeantwoordenVerwijderen