woensdag 1 juli 2020

De sleetse kleuren van de Beatrix Potter Quaker Sampler



De Beatrix Potter Quaker Sampler is af. Toen ik er begin mei aan begon, waren er al een aantal motieven geborduurd. Mienke was er in 2009 aan begonnen, maar zij heeft het helaas nooit af kunnen maken. Deze maand is het al weer vijf jaar geleden dat zij plotseling overleed. Het garen voor deze quaker sampler werd door haar zorgvuldig bij elkaar gezocht. Het moest er oud uitzien. Ik vind die sleetse kleuren prachtig. Soms was het wel even puzzelen met de verdeling van de kleuren. Een aantal keren heb ik opnieuw geborduurd. Op Mienke's blog las ik dat zij er ook mee zat te puzzelen en één motief zelfs vier keer uithaalde. Ik heb mij tijdens het borduren vaak afgevraagd of Mienke tevreden zou zijn geweest over de kleurverdeling. Ik ben nu tevreden met het eindresultaat en heb er met veel liefde en plezier aan geborduurd. Toen ik de sampler voor de foto's even op een kussen legde, bedacht ik dat het mooi zou zijn om er een kussenovertrek van te maken voor in de slaapkamer.



Hieronder het laatste berichtje dat Mienke plaatste over het borduren aan haar Beatrix Potter Quaker Sampler.
http://balsemien.blogspot.com/2012/08/weer-eens-borduren.html


15 opmerkingen:

  1. Het is prachtig geworden en ik weet zeker dat Mienke dit mooi zou vinden.
    Het kussen past helemaal in deze stijl...
    Een liefdevolle herinnering aan een geweldige lieve vrouw...💖
    groetjes Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi gemaakt Willy, lijkt mij ook heel mooi als kussen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan mij voorstellen dat jou gedachten tijdens het borduren vaak zijn afgedwaald.
    Toch is het mooi dat het borduurwerk nu af is en Nienke daardoor altijd in jou gedachten zal blijven.
    De foto's van jou vorige blogje zijn zo mooi.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig geheel. Een oud effect heeft het echt gekregen door de tinten. Wat een mooie herinnering. Ik genoot altijd van haar blogjes. Geef het een ereplaats. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Willy,
    Wat een geweldige 'labour of LOVE' van jou kant om dit voor Mienke af te maken. Zij zal dan ook beslist heel tevreden en trots, vanuit de hemel glimlachen naar dit mooie eindresultaat. Tja, het hele leven is vaak een puzzel en al moeten we vier keer aanzetten om iets 'MOOIS' te kunnen bereiken; het ÍS het waard!
    Chapeau en je idee van kussen voor de slaapkamer is ook heel passend.
    Dromen verbinden ons vaak...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt het werk van Mienke eer aan gedaan. Ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Willy, dat er soms meer is tussen hemel en aarde......want nog geen 10 seconden voor ik jouw blog open schieten de woorden Beatrix Potter door mijn hoofd. Dit komt omdat ik heel graag een boek van haar wil hebben en zelfs het tuinboek ( ja ja 55 jaar) waar ik steeds naar kijk op bol.com. Wat een prachtig borduurwerk, dit zijn echt mijn kleuren. Zelfs ons huis is helemaal in deze sleetse kleuren, kalkverven op de muren etc.... Maar wat ik zo mooi vind aan deze borduurtjes is dat ze zo fragiel overkomen. Laat je het kussen ook nog zien als het klaar is?
    Succes met het afmaken, wat een mooie gedachte aan Balsemien.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Coby, ik zal het kussen hier nog laten zien.
      Heb je inmiddels besteld?

      Verwijderen
    2. Ga ik vandaag doen, ben eindelijk vrij. Gisteren was ik in Amsterdam, ook in de winkel van Petra Prins en heb nog wat van die bolletjes borduurgaren gekocht, zo mooi!

      Verwijderen
  8. Hij is fantastisch geworden en Mienke zal er, van bovenuit, trots op zijn🥰.
    Lief dat je hem zo mooi hebt afgeborduurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat prachtig, het borduurwerk, het kussen en het verhaal er bij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende kleuren heeft Mienke er destijds voor gekozen. Ik vind ze ook goed bij jou passen; het borduurwerk is op de juiste plek terecht gekomen. Het 'A token of love' heeft nu een extra betekenis, schitterend Willy! Een mooi kussen is een prachtige bestemming voor dit waardevolle werk...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sleets of niet... ik vind het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig borduurwerk.
    Is zeker heel mooi als kussen.

    BeantwoordenVerwijderen