dinsdag 21 juli 2020

Zomers koken met Yvon

Het kookboek De keukentafel van het Noorden (2017), van Yvon Jaspers, stond al in mijn boekenkast. Toen ik vernam dat er een nieuw kookboek van haar werd uitgegeven (2018), kwam dat op mijn wensenlijstje te staan. In Zomers koken met Yvon, neemt ze je mee naar Corfu en deelt de heerlijkste recepten. De recepten zijn niet moeilijk te bereiden en de ingrediënten zijn verkrijgbaar in de supermarkt of Turkse winkel. Tussen de recepten door vertelt Yvon over de Griekse keuken en de bewoners van het eiland die bijdroegen tot het maken van dit boek. De foto's zijn mooi en zonnig, niet alleen van de recepten, maar ook van Yvon en haar gezin en Corfu en de bewoners. Ik vind het een heerlijk boek en niet alleen op zomerse dagen.


Natuurlijk kan ik geen recepten uit het boek op mijn blog plaatsen, maar van snelle artisjokharten met tuinerwten en nieuwe aardappeltjes heb ik een link met de beschrijving. Ik gebruikte voor twee personen de helft van de vermelde ingrediënten.


Het boek Zomers koken met Yvon is nu voordelig te koop , zie onderstaande link.

Informatie:
https://hejtjorven.blogspot.com/2017/09/voorproefje-op-de-keukentafel-van-het.html
https://www.boekenvoordeel.nl/onder-de-aandacht/boeken/kook-inspiratie/zomers-koken-met-yvon.html
https://www.okokorecepten.nl/recept/groenten/artisjokken/artisjokharten-doperwten-nieuwe-aardappeltjes
https://www.okokorecepten.nl/kookboeken/keukens/mediterraan/zomers-koken-yvon

10 opmerkingen:

  1. Beste Willy,
    Dat ziet er zeker erg zonnig en aantrekkelijk uit!
    Leuk geschreven en met zonnige foto's opgevrolijkt.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker uit en gemakkelijk recept. Het zal wel op zijn, maar eet smakelijk. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eet smakelijk Willy, het ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Je hebt een goede neus voor kookboeken. Dankzij jou blogjes leerde ik de kookboeken van Artacasa kennen. Zo leuk, met de kunst erbij. En laar een plaatselijke kunstenaar ze nou ook verkopen. Ik deed er al heel wat cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm... lijkt me lekker!! Nieuwe aardappeltjes smaken zoveel lekkerder! Het kookboek kende ik nog niet. Dat Yvon Jaspers kookboeken uitbrengt...! ;-) Ga eens kijken in mijn bibliotheek. Dankje voor het delen!

    Lieve groet,
    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker recept, denk ik. Zo’n kookboek met makkelijke recepten lijkt me wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er smakelijk uit. Recepten van andere landen geven ook weer andere smaken toch leuk om dat eens uit te proberen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn zo’n kookboek met niet al te moeilijke recepten. Je gerecht ziet er heel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. das sieht sehr lecker aus!!
    liebe grüße
    mano

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Loop achter met lezen omdat ik hier vaak geen wifi heb. Wist niet dat dit boek bestond, heb toevallig net de wintereditie gekocht omdat die bij onze Jumbo maar 5 euro was. Nu op zoek naar deze dus.

    BeantwoordenVerwijderen