zondag 19 juli 2020

Tijd voor koffie met appeltaart bij Bakkerij Bril

Het is alweer 7 jaar geleden dat we appeltaart aten bij bakkerij Bril in Voorst, dus het was de hoogste tijd voor koffie met appeltaart bij deze bakker. De appeltaart is anders dan bij andere bakkers. Ik vind het heerlijk. De punten zijn groot, ik at  'm dan ook als lunch. Natuurlijk gingen we  niet weg zonder een zak van de wijd en zijd bekende gevulde koeken, één voor onszelf en de rest om uit te delen.






Binnenkort willen we een deel van het Beekweidenpad wandelen. Een van de opstappunten is bij bakkerij Bril. Als we dan weer koffie met appeltaart nuttigen, kunnen we de calorieën meteen verbranden. 


Informatie:
https://www.bakkerijbril.nl/
https://detantevantjorven.blogspot.com/2013/11/koffie-met-appeltaart-bij-bakkerij-bril.html
https://klompenpaden.nl/klompenpad/beekweidenpad/

16 opmerkingen:

  1. Beste Willy,
    Nou zeg, dat ziet er heerlijk uit en ik zag dat ze de koffie ook nog eens serveren met iets lekkers op het schoteltje erbij.
    De Gember koek 250 gram zou iets zijn geweest voor mij om mee te brengen voor mijn Moeder; ze was altijd gek op gember, net zoals ik.
    En die gevulde koeken zijn ongetwijfeld ook ouderwets goed.
    Leuk dat jullie elke zeven jaar dit kunnen doen!
    Ja, de calorieën gelijk verbranden met zo'n mooie wandeling is geen straf...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekkere grote punt appeltaart dat ziet er heerlijk uit.
    En zo gezellig plekje dat is zeker genieten.
    Mooie omgeving en je foto,s zijn altijd prachtig.
    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die appeltaart ziet er inderdaad anders uit maar als ik het zo lees smaakt hij geweldig.

    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht al bij je vorige bericht. In Voorst zijn en geen bezoek aan bakker Bril. Gevulde koeken en kerstbrood ken ik wel, maar appeltaart nog niet. Ziet er geweldig lekker uit. Het Beekweidenpad lijkt me ook een mooie wandeling. Omdat je geen hond mee mag nemen, slaan we dit soort wandelingen meestal over. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O dat ziet er inderdaad heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er lekker uit. Dank weer voor de tip van de Beekweidenwandeling. Die zet ik op m'n lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi stuk appeltaart. Daar heb je zeker een heel maal aan. Maar met zo’n wandeling voor de boeg kan dat geen kwaad. Ik heb het adres opgeslagen, je weet maar nooit of je nog eens in de buurt komt. En dan ga ik zeker aan de appeltaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er heerlijk uit....lekker genieten liefs Ria 💕🍀💕

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor mijn gevoel ging je wel vaker naar deze bakker, lees nu toch echt dat het al weer 7 jaar geleden was. Mocht ik ooit daar in de buurt komen dan ga ik zeker eens proeven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Annette, je hebt helemaal gelijk, maar dat was voor de gevulde koeken en niet voor koffie met appelgebak ;)

      Verwijderen
  10. Haha, jullie weten de adresjes wèl te vinden! Maar als je aan het fietsen bent, is het heerlijk om even neer te strijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh, wat leuk! Voorst is niet zo ver bij mij vandaan en dan in combinatie met het Klompenpad... Goed idee! Naderhand, of juist ervoor een stuk appeltaart nuttigen ;-)
    Dankje voor de tip!

    Lieve groet,
    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er goed uit. Daar moeten wij ook maar eens naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen