dinsdag 27 maart 2012

De Millinger Theetuin

De Gelderse Poort is het gebied waar de Rijn Nederland binnenkomt en zich splitst in Waal en Neder-Rijn. De laatste jaren zijn de akkers en  weilanden langs de oevers van de Rijn en Waal teruggegeven aan de natuur.  Het is een prachtig gebied om per fiets te verkennen. Vanaf Lobith aan de Rijn fietsten we richting Pannerden en namen daar met het voet/fietsveer de oversteek naar Millingen. Toen we vanaf Millingen over het fietspad westwaarts langs de Rijn fietsten zagen we aan de overkant Konikpaarden, dat zijn wilde paarden. Het ras was eigenlijk uitgestorven  maar men heeft dit oerpaard uit het verleden kunnen terug fokken. Na ongeveer 5 km het fietspad gevolgd te hebben kwamen we bij een prachtig paradijsje terecht, de Millinger Theetuin. Het is alleen per fiets of te voet  (2 km) bereikbaar. Het ademt een exotisch oriëntaalse sfeer uit. We zijn even in een andere wereld geweest.

Wij maakten deze fietstocht op een woensdag in juni. Vanaf het eerste weekend van april t/m het laatste weekend van oktober is De Millinger Theetuin geopend (kijk voor de zekerheid even op de website).








 

  


 
 

 

  
   

Foto's 6,10,14 en 16 zijn van de website.
...

Informatie: 
https://www.staatsbosbeheer.nl/natuurgebieden/gelderse-poort
https://millingertheetuin.nl/

34 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk stukje zomer hier in de lente!
    Fijne zonnige dag,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook dit ziet er prachtig uit, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig plekje! Het staat bij mij ook al lang op mijn lijstje om daar eens heen te gaan, wat een heerlijke stapel kussentjes zag ik daar, daar zou ik wel een keuze uit kunnen maken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit plekje lijkt een verborgen schat, waar je je heel even van de wereld weg waant... Ik heb genoten van de prachtige foto's, heerlijk om even de zomerse sfeer te proeven op deze koude, heldere ochtend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook voor mij een favoriete plek, minstens 1 x per jaar fietsen we erheen. Het liefst ergens eind juli/ augustus als alles bloeit. Een aanrader is vooral de zondag middag als er live muziek is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een geweldig mooie tuin laat je zien, dank je wel.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kwam dit paradijsje een paar jaar geleden tegen toen ik het Fietserpad van Maastricht naar Pieterburen fietste. dankzij jou herinner ik me dit mooie plekje nog even, dank je.
    fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er mooi uit !!..ben er nog nooit geweest....schaam schaam....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Willy,
    this was a wonderful place and makes me want to visit lovely gardens next summer!

    Have a great day!

    Hugs Cathrine :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig plekje. Mijn zus woont er niet zo ver vandaan. Misschien dat het er dus toch nog wel eens van zal komen om het te bezoeken voor een kopje thee op een lome middag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog nooit geweest maar wat ziet het er daar mooi uit, prachtig,
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een mooie plek staat ook nog op mijn to do lijstje,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik dacht toen ik de titel zag: die is nog niet eens open! Maar ik zie dat je verleden jaar bent geweest. Ja, ik ben er al diverse keren geweest. We fietsen er wel eens naar toe, met het pontje oversteken. En steeds weer kom ik onder de bekoring van dit speciale plekje. Zal zeker weer gaan deze zomer.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige tuin!
    Ja, er valt nog zo veel te zien en te bezoeken in Nederland.
    Ik zal het in gedachten houden als ik weer die kant op ga!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Rustigjes aan dan komen we vanzelf weer in de tijd dat het zo paradijselijk er uit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig! wat ziet het er daar mooi uit. Ik ben er nog nooit geweest, maar wie weet!!!

    Lieve groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat mooi! Daar moet ik echt nog een keertje naar toe! Bedankt voor de post! Een hele fijne week!
    Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi! Dank je wel hiervoor. Weer een nieuwe vakantieplek in Nederland gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier ziet het er gezellig uit, mooie tuin heerlijk om rond te lopen.Fijne Tip
    Dankjewel Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige foto's ... zo'n mooie tuin,
    heerlijke relax zitjes ...
    en ook nog heel veel kussens ...:o)
    Je hebt goed reclame gemaakt ... ga dit zeker op lijstje : "to go/see ..." zetten !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  21. jaren geleden ben ik er ook eens geweest...inderdaad een oase van rust!
    toen geen foto's van gemaakt..dus
    leuk om deze foto's te zien en de herrinnering eraan, dank je ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterende tuin en foto's! Bedankt voor het verhaal, iets om te onthouden.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke plaatjes... kan niet wachten tot de zomer echt losbreekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat laat je ons weer een prachtig plekje zien...je zou niet zeggen dat het in Nederland ligt.....is reisgids worden niet iets voor jou....je laat ons altijd zulke mooie dingen zien!!!!
    Ik wens je nog een fijne avond Willy!!
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtig plekje! Reden om eens die richting uit te fietsen, of rijden en wandelen... Genoeg ideeën voor onze eigen tuin krijg je bij het zien van deze mooie foto's. Dank voor de tip en nog een fijne avond.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja, mooi hè. Al heel lang staat die tuin op mijn lijstje. En ik ben ook echt van plan dit seizoen te gaan. Ik moet even wat openingstijden combineren want dan maak ik er een dagje van met 3 tuinen. De kasteeltuin in Hemmen (ben ik al vaker geweest, maar is altijd weer mooi) en de tuinen in Demen aan de Maas.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De zomer kan niet snel genoeg komen. Wat ziet dat er mooi uit. Lees bij Pauline dat er nog meer tuinen in de buurt zijn. Leuk om daar een weekendje er op uit van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jij kunt niet wachten tot het weer juni is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Huh? Dacht ook dat het toch nog geen April etc.... Mooi dat je alles uit je gecrashte log nog hebt.
    Wij gaan meestal lopen vanaf de dijk in Kekerdom.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Willy,

    Jij zou zó voor een maandblad kunnen schrijven! Zó informatief en ook erg onderhoudend, een plezier om te lezen en je léért hier echt wat.
    Pannerden, dat is de omgeving waar mijn man opgroeide. Hij is in Groessen geboren. Ik zal hem deze link eens bewaren en laten lezen, de moeite waard. Ook over de Konikpaarden, erg mooi beschreven.
    Geniet verder van ons oude vaderland en ik stuur jullie veel zon mee.

    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een plaatje! Ik weet dat daar een theetuin is maar ik ben er nog nooit geweest. Zou zo maar es kunnen dat dat gaat veranderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een geweldige tuin is he he?! Ik ben er twee jaar geleden ook geweest en heb er volop genoten. De tuin is een lust voor het oog!

    Een gezellige avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat is het daar mooooooooooi, je laat ons weer prachtige plekjes zien!

    BeantwoordenVerwijderen