dinsdag 6 maart 2012

Mennonite girls can Cook

MENNONITE GIRLS CAN COOK is een blog over recepten, gastvrijheid, relaties, aanmoediging en helpen van de behoeftige medemens. Het begon allemaal met een eenvoudig PASKA RECEPT. Dit Russische Mennonite zoete paasbrood is een paastraditie. Lovella plaatste het recept op haar blog. De reactie, Mennonite girls can cook, zorgde voor de naam van het blog.


Tien Mennonite vrouwen leveren nu recepten voor dit blog. Van maandag tot en met zaterdag posten ze recepten. Op zondag hebben ze rustdag en overdenken ze de zegeningen die God hen heeft gegeven.

Van links naar rechts: Kathy McLellan, Ellen Bayles, Anneliese Friesen, Charlotte Penner,
Lovella Schellenberg, Betty Reimer, Judy Wiebe, Julie Klassen, Bev Klassen, Marg Bartel.

Mennonite girls can Cook is er ook in boekvorm, het is veel meer dan een kookboek. Het is een eerbetoon aan hun moeders en grootmoeders, die de traditie van gastvrijheid, het huis openstellen voor familie, vrienden en vreemden, vooropstelden. De opbrengsten van het boek komen ten goede van hongerige kinderen.


Wil je meer weten over de Mennonite vrouwen? Ze hebben ook een persoonlijk blog, die vind je via het MENNONITE GIRLS CAN COOK blog.
Foto's zijn van de website.

18 opmerkingen:

  1. Ben volger geworden... lijkt me heerlijk.
    Erg leuke post Willy.....daar krijgen we trek van.
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan er nog wel uren rondhangen... heerlijke recepten en ze lijken me goed te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook al even gekeken en mmm wat staan daar heerlijke recepten zeg! Mooie blog!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb natuurlijk ook even gekeken.
    Heerlijke recepten. Ga,daar zeker eens vaker neuzen voor een heerlijke maaltijd of baksel!


    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had wel over de Mennonite gehoord, ook de manier van geloof beleven .
    Maar dit wist ik niet, ik heb nog niet op de blog gekeken maar ben wel benieuwd !
    Alleen de foto bij jou al met al die vrolijke lieve schortjes !
    Je bent bij mij de 60 e volger !
    Welkom !
    (ps, ik had je naam en foto achteraf weleens bij andere blogs bij reaktie's gezien .... maar nog nietvan je Blog de tante van Tjorven ... door je lieve beer vond ik je dus :o))
    Leuke blog heb je !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat ze een eigen blog hebben ga er snel een keer kijken. Dank je voor de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Willy, dit is weer zoiets leuks!! Die schortjes! Wat een enig initiatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker om naar te kijken....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke tip van dat blog, ik ga eens kijken!
    Dank.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat leuk!! Die schortjes deden me meteen aan Pippi's schortje denken...! Ik ga snel eens een kijkje nemen, dit lijkt me een geweldige tip! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lijkt me heel interessant, bedankt voor de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ga dit blog ook volgen. Dank je wel voor de tip.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh leuk, dat is wel iets voor mij! ik ga eens rondstruinen. Dank voor de tip! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor de tip. Heb het gelijk bij mijn favorieten gezet.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk, nog een B&B, heb ook een AGA in de keuken waar het ontbijt wordt geserveerd in een boerderij

    BeantwoordenVerwijderen