zondag 25 maart 2012

Breien voor Barbie

Op het blog van CATHRINE zag ik dat ze een leuk jurkje had gebreid voor de Barbie van haar kleindochter. Op de website Sticka till Barbie - Breien voor Barbie, staan honderden gratis breipatronen voor de garderobe van Barbie. De meeste patronen zijn vertaald  in het Zweeds, Noors, Deens, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans en Nederlands. Ik had zin om meteen een jurkje (nr.99) te gaan breien. De kleinste breipennen en een bolletje katoen gepakt, en een Barbie opgezocht. Na 1,5 uur breien kon Barbie de jurk aan.

Informatie: http://www.stickatillbarbie.se/





43 opmerkingen:

  1. Wat een schattig jurkje.
    En zo gauw klaar,een mooi patroontje.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke site en wat een patronen. Moeder én dochter-sentiment! Je kan zelfs ABBA outfits breien; helemaal geweldig! Fijne avond verder en groetjes van Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So fun to knit for Barbie, I did many years ago.

    Hugs
    Elna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig jurkje voor Barbie, heb je mooi gedaan!!! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk jurkje! Mijn moeder breide voor mijn tienerpop een jurkje met een kabel aan de voorzijde, dat was toen helemaal in, deze jurk is veel leuker! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk jurkje voor barbie!
    Ik ken de site, ze heeft hele leuke breipatroontjes!
    Is altijd heel leuk om te doen omdat je zo gauw resultaat ziet!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hardstikke leuk! Had die site nog nooit gezien en wat staat er véél op!
    groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor de tip Willy! Misschien moet ik toch maar met breien beginnen :-)!

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Zal mijn dochters blij maken met iets voor Barbie. Volgens mij hebben ze nog wel van die poppen.
    Dit jurkje zit B als gegoten...
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooooh wat mooi!!!
    kan helaas niet breien en dat
    terwijl mijn dochter helemaal gek is op barbies.
    echt heeel knap!
    groetjes roxy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een kek jurkje voor Barbie. Ik heb nog een barbiepop van m'n moeder liggen, zonder kleren... maar ik kan geen breipatronen lezen, of is het te doen? ant dat zou wel heel tof zijn haar te kleden....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig hè, die site Stickatillbarbie. Ik had hem al snel ontdekt, toen ik kleertjes voor Barbie ging maken. Ik heb al veel truitjes en jurkjes gebreid. Kun je niet breien of heb je moeite met de patronen? Kijk eens op mijn website. Ik maak graag kleertjes voor al die blote Barbies die overal rondzweven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk. Misschien iets voor mijn eigen Barbies van vroeger ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ohh wat een mooie site deel je met ons. Ik heb nog ergens een barbie die vast iets nieuws aan wil!
    Vind je het ook zo leuk aldie kleine kledingstukken breien?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Willy wat is dit leuk.....ik moet gelijk aan mijn kinderjaren denken.....onze Mams maakte alles voor de barbies.....tot onderbroek aan toe....zonder patroon....gewoon breien!!!
    Nog een fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een hip mode bewust jurkje,enig geworden ga ook even een kijkje nemen,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schattig dat jurkje en zo snel eventjes gebreid!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Willy,

    Vlot gedaan zeg en heel erg leuk ook. De laatste foto voor je PC vind ik geinig! Dubbele pose van je 'blije' Barbie.
    Een hele fijne week toegewenst en liefs met veel zon,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je dat mooi gedaan, ik vind het een schattig jurkje!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Barbie kan meedoen met de modeshow !!! LEUK !!

    Groet Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk willy, heb ook nog een Barbie, wie weet...
    Groetjes hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jij hebt nog Barbie's in huis! Ik heb vrijwel nooit met popjes gespeeld. Enig, dat jurkje en zó snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk jurkje. Ik had vroeger geen barbie, maar Barbie's kleine zusje...(ik weet niet eens meer hoe zij heette) en daar maakte ik de mooiste jurkjes en jasjes voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een schattig jurkje, ik ga kijken Bedankt voor de tip.En zo snel klaar. Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke jurk en wat geweldig dat er een site is met al deze patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Deze is ook schattig, ga toch eens opzoek naar mijn barbie's Fijne week Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat een priegelwerkje, wauw!! maar is wel heel goed gelukt! lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je zult het zien; over niet al te lange tijd raken de gebreide badpakken weer in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Krijg ik ook meteen zin in. Ik maakte als kind alle kleertjes voor mijn Barbie, of was het Cindy? Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. leuk jurkje! ik ben wel geen barbieliefhebber ...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat leuk. Ga dit adres onthouden. Wie komt het nog eens van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wooow wat is dit leuk! en ik heb even op de site gekeken maar wat staat er enorm veel op! Zag ook pipi langkous kleertjes GEWELDIG!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een schitterende link geef je hier. Die sla ik op tot mijn kleindochter groot genoeg is!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik heb alleen zonen. Dus mijn plan om later poppenkleding te maken voor mijn kinderen ging niet door. Dik 20 jaar geleden heb ik toch een Barbie gekocht want vriendinnetjes kwamen er wel over de vloer. Vol plezier heb ik kleding genaaid en gebreid. Krijg nu weer kriebels

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi

    Ik wil de Barbie jurkjes graag breien nu kan ik de taal niet goed krijgen

    Hoe doe ik dat?

    Gr Bep

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Bep, als je op de website van STICKA TILL BARBIE bent, zie je in de linkerkolom 1-50 enz, hier zoek je een kledingstuk uit. Onder het kledingstuk staat aangegeven in welke talen de patronen beschikbaar zijn. Voor het Nederlandse patroon klik je op Dutch. Daarna verschijnt het Nederlandse patroon en sla je het op. Hopelijk is het zo duidelijk. Veel plezier met breien.

      Verwijderen
  36. met welk garen brei je het jurkje?

    BeantwoordenVerwijderen