maandag 12 maart 2012

Moderne Quilts & Antieke tegels

Hou je van quilts en van tegels, dan is de tentoonstelling "Moderne Quilts & Antieke tegels" in het NEDERLANDS TEGELMUSEUM in Otterlo een bezoek waard. Een oproep in het blad Quiltnieuws zorgde ervoor dat er 110 quilts bijeen werden gebracht door de leden van het QUILTERSGILDE. Dit zijn oude, maar ook speciaal voor de tentoonstelling gemaakte quilts.




Bij elke quilt hangt informatie en kom je te weten, waardoor en waar de maakster zich liet inspireren. Dat kan een enkele tegel zijn, maar ook een deel van een vloer, wand, in een huis, kerk, in binnen- of buitenland.



Op de blogs van quilters zie je vaak foto's van tegelvloeren met de tekst, ik zie er wel een quilt in. Deze quilters hebben er prachtige quilts van gemaakt. De tentoonstelling is nog te zien tot en met 28 mei 2012. Tijdens een bezoek aan het Tegelmuseum in Otterlo kun je voldoende inspiratie opdoen, want de collectie bestaat uit prachtige tegels en tegeltableaus, maar daarover een andere keer.

Fotocollage van 6 quilts en 3 tegels
 ...

24 opmerkingen:

  1. Wat een mooie combinatie. Lijkt me een erg mooie tentoonstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's laat je hier zien!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is er toch altijd veel te doen in ons kleine landje en met jou als gids ontdekken we al dat moois. Bedankt.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Willy...wat laat je ons nu weer zien...je moet echt goed kijken wat wat is ....zo mooi gemaakt....dit is echt een staaltje vakwerk....prachtig!!!!
    Fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige quilts! Ik zoek al heel lang zoiets (om te kopen), kan helaas zelf nog niet zo goed quilten. Heel inspirationeel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind quilts prachtig! Het wordt in Noorwegen ook veel gedaan!
    Fijn dat je deze foto's hebt laten zien! Er zitten prachtige quilts tussen!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi. Dan moet je wel héél precies kunnen werken.
    Fijne dag nog, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hej Willy,

    Heel inspirerend!
    Ik ga meteen kijken tot wanneer de tentoonstelling is, want hij lijkt mij zeker een bezoek waard.

    Hartelijke groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Willy in gedachten houden. Mocht ik in de buurt komen.Bedankt voor de tip!!

    Groet José

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat PRACHTIG allemaal..
    dankjewel voor het vermelden!
    groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi idee om deze verschillende materialen me gelijke motieven bij elkaar tentoon te stellen. Otterlo is niet heel ver weg, dus wellicht een bezoek waard. Dank voor de inspirerende foto's.

    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie tentoonstelling lijkt me dit. Bedankt voor het laten zien van de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind dat ze het ontzettend leuk georganiseerd hebben. Het hele idee om je te laten inspireren door de motieven op tegels. Heel bijzonder. Bij Willeke zag ik ook al het een en ander, ook het quiltje wat zij zelf voor deze tentoonstelling maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat prachtig! het lijkt me een hele mooie tentoonstelling.

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg mooi, bedankt voor de tip! fijne avond knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooie tegel schreeuwt soms om een vertaling in een quilt. Prachtig om ze zo bijeen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, ik heb echt genoten van je reportage! Jammer dat het in Nederland is, anders zou ik er zeker naartoe gaan!
    Het zijn stuk voor stuk prachtige quilts! En super om ze zo samen te zien hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige quilts. Die strakke patronen doen het goed in stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat leuk! tegels doen zo vaak aan quilt denken. en hier zie je ze echt samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hier wil ik zeker nog naar toe gaan, voordat het voorbij is.

    BeantwoordenVerwijderen